Az arénáknak körülbelül akkora kultuszuk van Hydruson, mint itt a focinak.
Cél: szórakozás, fogadás, harc.
Két eset lehetséges:
A karakter néző, aki fogadhat a győztesre
A karakter játékos, aki odalenn harcol és rá fogadnak
Az arénában senki nem hal meg. A harc közben az ÉP elfogyásakor a karakter elveszti az eszméletét s csak a harc befejeztével tér magához.
Az arénában pénzt nyer a harc győztese, akár alkalmakként, de a nagyobb városokban rendeznek bajnokságokat is (főleg Hadarban).
Játéktípusok:
BUROS-SZELÍDÍTÉS
A „szelídítés“ alatt azt értjük természetesen, hogy ki kell csinálni szegény állatot. Egészen pontosan négyen küzdenek a burossal az üres arénában (tehát nincsenek akadályok, fedezékek emelve). Amennyiben nincs négy játékos a hiányzókat kőlények pótolják. Varázslatokat használni tilos.
HÜLLŐ-SZELÍDÍTÉS
Mint fent, csak három játékos egy hüllő ellen.
PÁRBAJ
Két karakter küzd egymással egy két méter átmérőjű körben. Mindkét karakter ugyanolyan fegyvert kell, hogy használjon (1 egykezes / 2 egykezes / 1 kétkezes / pusztakezes harc). Varázslatokat használni tilos.
CSAPAT PÁRBAJ
Két, karakterekből álló csapat küzd meg egymással. Bármilyen fegyver, illetve varázslat használható. A harc az egész arénában folyik, fedezékek vannak felállítva.
LOPD EL A ZÁSZLÓT
A klasszikus szabályok szerint: az aréna két végében áll két zászló, két csapat, néhány felállított fedezék, azt csihi-puhi.
LOPD EL AZ YSALIMARIT
Mint a fenti, annyi különbséggel, hogy az akadályok között kószál egy tetőtől talpig bepáncélozott (+20 VB) buros, és a zászlókhoz mellékelve van az ysalimari, ez a kedves kis akármi, amely (ha nálad a zászló) megfoszt minden varázserődtől, és úgy mellékesen a buros kedvenc csemegéje …
ARÉNAMESTER
Mindenki kap a nyakába egy ysalimarit (tehát nincs varázserő). Az arénában, az akadályok közt el van rejtve egy kétkezes kard (SP 15), amely visszaadja annak a varázserejét, aki a kezében tartja. Az utolsónak talponmaradt győz. (akinél a kard van nem használhat más fegyvert)
|