Tulajdonságok
Szakértelmek
Tulajdonságok
ÉP - életpont VP - varázspont SP - sebzéspont, ez jellemzi az erőt, közelharcban hozzáadódik a maximum sebzéshez, illetve a teherbírást (1 SP - 2 kg) V - gyorsaság, fontos harc, menekülés, lopakodás esetén. IN - meggyőzés, a személyiség varázsa (azaz hogyan fenyegetsz)... IQ - ugyebár, amiből páran hiányt szenvednek, meghatározhatja, milyen nyelveket tanulhatsz meg, illetve a játék közben a mesélők többet segítenek, amennyiben magas az IQ szint. 100 IQ-nál szintlépéskor 2 varázspontot kapsz, ezen kívül az IQ számít harc közben is (mert az is fontos hogy milyen gyorsan tudod lekezelni a helyzetet), valamint a lopakodásnál, és meggyőzésnél is számít. VB - védelmi bónusz, összeadódva a páncél és a pajzs védelmével adják mag a maximum védelmet. (ez a tulajdonság csak varázslatokkal fejleszthető, szintlépéskor nem) HP - használati pont, a tárgyakat jellemzi (a tárgyak életpontja) ÁÜ - átütőképesség, az íjakat jellemzik hozzáadódik a nyilak sebzéséhez HT - a hatótáv, csak a hadsereges harcnál találkozhatunk vele. A távolsági fegyverrel rendelkező egységek hatótávát adja meg (10 HT - 100 méter=1 kör távolság)
Szakértelmek
Alap szakértelmek
Ek - egykezes fegyverek, befolyásolja közelharcban az egykezes fegyverrel ejtett sebzést, védekezést, stb. Kk - kétkezes fegyver, m. f. Tá - távolsági, íjjakkal, dobódárdákkal, gránátokkal való célzás. Lp - lopakodás Ú - úszás, megadja az úszás sebbességét, illetve a maximum mélységet, ahová merülni tudsz (úszás közben a V-t lecseréli ennek a szakértelemnek az értéke) (1 Ú = 1 V, 1 m mélység; 10 Ú alatt nem tudsz még úszni ). Lv - lovaglás, befolyásolja a lóval való közlekedés sebességét, illetve, hogy milyen fegyvereket használhatsz lovon ülve. (lovaglás közben a V-t lecseréli ennek a szakértelemnek az értéke) (1 Lv = 1 V; 5 Lv alatt leesel a lóról, 10 Lv felett egyedül is tudsz lovagolni, 30 Lv felett már nyereg nélkül is tudsz lovagolni; 15 Lv-nél használhatsz egykezes fegyvert, 30-nál kétkezest, vagy két egykezest, 55-nél tudsz íjjal is bánni a lovon ülve) Má - mászás Re - rejtőzés, illetve lapulás, a lesben állást, jellemzi
Felvehető szakértelmek
Rb - robbantás, az ostromszerkezetek sebzése növelhető vele, illetve bizonyos szint felett a karakter képes gránátokból aknákat készíteni (15 Rb-nél képes vagy aknát készíteni aminek a sebzése a fele lesz az eredeti gránáténak, 30 Rb-nél a gránát sebzése marad, 60 Rb-nél a gránát sebzésének kétszerese), a légióban mindenki megkapja. Mch - mechanika, az értéke hozzáadódik a egyes tárgyak HPjához (tehát tovább tudja használni pl az ostromszerkezeteket, pajzsokat)(az értéke hozzáadódik), a légióban mindenki megkapja. Él - éjellátás, elsajátítható a Sötét Testvériségben és a Maffiában, (15 IQ szükséges a megtanuláshoz) Szh - szélhámosság, növeli a hazugságok súlyát, elsajátítható a Maffiában. Mj - megjelenés, 2 pont eggyel növeli az IN-t, azonkívül ugyanolyan fenyegető is maradsz, a maffiában mindenki megkapja. Al - alkímia, kapsz hozzá alkimistatudást és megnyílik egy varázscsomag, Sötét Testvériségben, Maffiában, illetve egy alkimistától megtanulható (35 IQ szükséges hozzá). Nk - Nekromancia, azaz halottidézés, megnyit egy varázscsomagot, megtanulható egy Nekromantától (60 IQ szükséges hozzá). A holtak felélesztése varázslat fejleszthető vele (lásd.: Mágia) Pt - pusztítás, növeli a tárgyakra, falakra irányuló sebzést (HP sebzést), trollseregben mindenki megkapja. Mg - Mágia, megnyit két varázscsomagot, Mágustól tanulható meg (45 IQ). A felruházás varázslat fejleszthető vele.(lásd.: Mágia) Dr - Druidizmus, megnyit egy varázscsomagot Druidától tanulható meg (50 IQ)
|