Menü
 
Chatbox
 
Támogatás

 
Társoldalak
 
Harcrendszer
A szerepjátékben kétféle harcrendszerrel mérheti fel a karakter a tehetségét:

Egyedüli harcrendszer
Hadsereges harcrendszer

Egyedüli harcrendszer

Az egyjátékos harc a szerepjátékokból megszokott harcrendszert jelenti, mikor a karaktered szembenáll egy, vagy több ellenféllel. A harc körökre van bontva a harcoló felek felváltva támadnak, illetve védekeznek. A karakterek sebességétől (V), fegyverszakértelmeiktől (Kk, Ek, Tá) függ, hogy egy körbe hány támadás/védekezés fér bele.

Támadás
Közelherci fegyverekkel – Két egykezes fegyverrel a karakter kettőt tud támadni, kisebb sebzéssel ugyanis egy egy támadáskor csak az erőpontok (SP) fele adódik hozzá a fegyver sebzéséhez (fél kézben tartod a fegyvert), míg a kétkezes fegyvernél a karakter ősszes SP-je hozzáadódik.
Sebzés – A fegyver SP-je és a karakter SP-jének összege adja meg a maximum sebzést. (pl. Egy 5 SP-jű egykezes karddal egy 16 SP-jű karakter legfeljebb 13 ÉP-t sebezhet; egy 5 SP-jű kétkezes fegyverrel viszont 21 ÉP-t).

Távolsági fegyverrel – Íjjal nyilakat kilőve, vagy gránátokat dobva sebezhetjük az ellenséget. Védekezni íjjal nem lehet.
Sebzés – A maximum sebzést a kilőtt nyílvessző sebzése és az íj átütőereje (Áe) határozza meg (ezeknek az összege). A karakter SP-je itt nem játszik szerepet. Gránátoknál csak a gránát sebzése a meghatározó. A találati esélyt a távolsági fegyverszakértelem (Tá) adja meg.

Védekezés
El lehet kerülni a csapásokat a sebességtől függő mértékben, de amennyiben az ellenfél eltalál, még akkor sem kell hogy a karakter annyit sebződjön. A maximális védést a karakter védelmi bónusza (VB) és a viselt páncél védelmi bónusza határozza meg. Védekezni ezen kívül lehet még pajzsokkal, és a közelharci fegyverekkel.
A pajzsok által nyújtott védelmet a pajzsok használhatósági pontjai (HP) – a sebzést a pajzs kapja, nem te. Ha elfogy a HP-je a pajzs széttörik. – és az egykezes fegyverszakértelem határozza meg (sikerül-e a kard és a fejed közé helyezni a pajzsot).
Az egykezes fegyverek hárítását az egykezes fegyverszakértelem, a kétkezes fegyverekét a kétkezes fegyverszakértelem adja meg.

Felszerelés
Harc közben körveszteség nélkül válthat a karakter a kezében lévő és az előre beállított alapértelmezett fegyverei közt. Bármi mást le vagy fel szeretne szerelni, az körveszteséget okoz.



Hadsereges harcrendszer

Ez a fajta harcrendszer jelentősen különbözik a másiktól.
Szintén körökből áll, viszont ezek a körök már nem támadás/ellentámadás váltakozásai, egy körben támad és védekezik mindkét fél. Az is jelentős különbség, hogy a seregünket harc közben csak minimálisan irányíthatjuk. A csata kezdetét mindig egy fiktív 0 pont jelzi – ez az a pillanat, amikor a két hadsereg akármelyik része olyan helyzetbe kerül, hogy a másik akár azonnal megtámadhatja (pl lőtávolon belülre).

Szakaszok
A játékos a hadsereget szakaszokra ossza; ezek kisebb csapatok melyekben meghatározható az egyes egységek száma.
Egy hadsereget muszáj szakaszokra bontani harc előtt. A legkisebb szakasz létszámának legalább az egész sereg létszámának 5%-át kell kitennie; a legnagyobb szakasz létszámának legfeljebb a sereg létszámának 30%-át teheti ki. (pl. Egy 10000 fős sereget legfeljebb 20 darab 500 fős, de legalább 3 darab 3000 fős és egy 1000 fős szakaszra lehet bontani.)
1000 összlétszám alatti seregnél a 30%-os határ nem érvényes, akár az egész sereg támadhat egy szakaszként.

Körök
A hadseregi harcrendszerben a körök másképp működnek, mint az egyszerű harcban. A körök nem csak a támadásokat jellemzik, hanem a távolságokat is: 1 kör távolság – 100 méter – 10 hatótáv (HT). Ha egy szakaszban az egységek átlagsebessége (összsebesség/létszám) 50 feletti, akkor 1 kör idő alatt (amíg a lassabb szakaszok egy kört mozognak) 2 kört tudnak megtenni; 200 átlagsebességnél 3 kört; 500 átlagsebességnél 4 kört.
Mikor két szakasz összecsap mindkettő egy körön belül támad. Amelyik szakasznak nagyobb az összsebessége, annak a szakasznak a támadása ez első egy körön belül.

Sebzés
Amikor két szakasz összecsap a támadó szakasz összsebzését (egységekét és fegyvereikét) elosztjuk a másik szakasz létszámával. A kapott átlagot sebződte az ellenség minden egyes egysége.. Még ebben a körben ugyanígy támad a másik szakasz is. (ha az első csapástól estek el egységei, őket már nem számoljuk).
FONTOS! Azoknak az egységeknek, melyek egykezes fegyvert használnak (lovasok) csak a saját SP-jük fele adódik a fegyverek sebzéséhez.
Az egységekre felszerelt páncélok VB értéke hozzáadódik a katonák ÉP-jéhez (itt is átlagosan). Ha a szakasz győz és nekitámad egy másik szakasznaka páncélok VB-je újra hozzáadódik a megmaradt ÉP-jükhöz. A páncélok 10 ilyen feltöltés után tönkremennek. A pajzsok HP-je ugyanígy hozzáadódik az ÉP-hez, de a pajzsok az első alkalommal szét is törnek, ha ez a plusz ÉP elfogy.
Egy 100 lovasból és 500 gyalogosból álló légiós szakasz összecsapegy 100 troll barbárból álló ellenséges szakasszal. A légiósok összsebessége 12500 tehát ők kezdenek. Összsebzésük 11500, így minden troll barbár 115 ÉP-t sebződik, így tehát elesnek, mire visszatámadtak volna.

Tisztek
A hadsereg fontos elemei a tisztek (tábornok, vezér, stb...). Az egyes szakaszokhoz külön-külön kell tiszteket rendelni (persze a szakasz tiszt nélkül is harcol). Egy tiszt csak egy szakaszhoz tartozhat, de egy szakaszhoz tartozhat több tiszt. A tisztek többek közt növelik az egyes szakaszok összsebzését és összsebességét.
1 tiszt +10%
2 tiszt +15%
3 tiszt +18%
4 tiszt +20%
5, vagy több tiszt +21%
A tiszteknek nagy szerepe van még a taktikában is.
A legfőbb tiszt természetesen maga a játékos karaktere. Ő is csatlakozik egy szakaszhoz, amely ennek köszönhetően +30% összsebzést és összsebességre tesz szert.
A tisztek nem számítanak a létszámba, csak akkor esnek el, ha az egész szakaszukat megsemmisítették (kivéve a játékos karakterét, aki ilyenkor átmenekül a legközelebbi szakaszhoz).

XP és szintlépés
Egyértelmű, hogy csaták közben rengeteg tapasztalatra lehet szert tenni. Tény hogy egy-egy csatáért a karakter több ezer XP-t kaphat. Ugyanezt a mennyiséget a hadsereg is megkapja, s a hadsereg is léphet szintet.
Szintlépéskor a hadsereg közt egységenként osztható szét 10 pont (csak olyan tulajdonságra ami az adott egységnél fejleszthető). A varázslásra képes egységek emmellet 1 rúnát is kapnak.
Szintlépés
1. szint
2. szint – 1000 XP
3. szint – 1300 XP
4. szint – 1400 XP
5. szint – 1500 XP
6. szint – 1600 XP
7. szint – 1700 XP
8. szint – 1800 XP
9. szint – 1900 XP
10. szint – 2000 XP
11. szint – 2100 XP
12. szint – 2200 XP
...

Taktika
A taktika egyértelműen a harc legfontosabb eleme.
Mivel a harc közben a karakter nem adhat ki utasításokat egyes szakaszoknak (elvégre csak egy szakaszban lehet jelen egyszerre) ezért a taktikát még harc előtt kell megtervezni. Meghatározható, hogy egyes szakaszok melyik ellenséges szakaszt támadják, mi módon kerítsék be a már harcoló szakaszokat, milyen felállásban várják az ellenséges támadást, stb.
Ezután jönnek képbe a tisztek intellektuális képességei. Ugyanis amelyik szakasz tiszttel rendelkezik, az nem csak nagyobb haderővel bír. Ugyebár ha egy szakasznak az a dolga hogy legyőzzön egy ellenséges szakaszt – miután ezt megteszik a katonák parancs nélkül visszavonulnak. Ha van a szakaszban tiszt már semmiképpen nem vonulnak vissza (kivéve ha ezt a parancsod adtad a tisztnek). A tiszteknek adhatsz ki parancsokat a szakasz elsődleges feladata utáni feladatokról.
Ha a szakasz végzett a a legtöbb mágust tartalmazó ellenséges szakasszal, támadja meg az ellenség legtöbb íjászát tartalmazó szakaszt, majd a szakasz egyesüljön a legközelebbi tiszt nélküli szakasszal...
Ha nem is adsz ki előre parancsot, vagy minden parancsba adott feladatot végrehajtottak már, a tisztek maguk cselekszenek:
15 IQ – A szakasz a legközelebbi ellenséges szakaszra támad.
40 IQ – A szakasz a legközelebbi nála kisebb létszámú ellenséges szakaszt támadja.
50 IQ – A szakasz a legközelebbi szövetséges szakasznak segít.
70 IQ - A szakasz az 5 kör távolságon belüli, az ellenséges szakasszal szembeni legnagyobb létszámhátrányban levő szakasznak segít
Persze ilyenkor az is kiadható parancsnak, hogy a tisztek melyik lehetőséget válasszák (vagy melyikeket, milyen sorrendben). Ha viszont a tisztek maguktól döntenek, mindig a legnagyobb IQ igényűt hajtják végre.
A tisztek mellett a futárok töltenek be ilyen szempontból fontos szerepet. Futárokkal közvetlen parancsok küldhetőek az egyes szakaszoknak. Mivel futárokat csak a karakter küldhet, a futárok mindig abban a szakaszban vannak ahol a karakter, és mindig oda is térnek vissza (a futárok száma nem számít a szakasz létszámába).
Futárokkal a tisztnélküli szakaszok is irányíthatóak, de nekik mindig csak egy egyszerű parancs küldhető; a tisztes szakaszoknak küldhetőek összetett parancsok. A futár V-jén múlik, milyen gyorsan tudja az üzenetet kézbesíteni. Ha a futárt az ellenség megöli még a célbaérés előtt az üzenetet nem kapja meg a szakasz.
A karakter szakasza természetesen közvetlenül irányítható.

Játék módja
Mint az feltűnt hadsereggel harcot vívni nem olyan egyszerű, mint egyedül... Ehhez szükség lesz egy grafikus programra (legajánlottabb a Paint.NET, mely lentebb letölthető, vagy letölthető a hivatalos honlapról). AZ alap sablon valamint a "hogyan is háborúzzunk?" :) tutorial szintén lentebb letölthető.


Paint.Net
Magyar kiegészítő

Sablon
Használati utasítás (kötelező!)
 
Lépj be...
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Játék
 
Érdekességek
 
Játszó karakterek

Játékban van:

Beking - Alakváltó

Dancen - Bukott angyal

Destrall - Lich

Ekhidna - Szél elementál

Eragon - Árny elf

Hideg - Árnylény

Jack Deadly - Bukott angyal

Khaled - Ember

Malak - Lich

Mharon - Kigonó

Morwen - Sötét elf

Nekro - Lich

Sarkipinty - Rolang

Spidey - Alakváltó

Széthnakhte - Árnylény

Terra - Föld elementál

Wraith - Árnylény

Xelroh - Vér elf

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?