Fajok Alapképességek
Törp Elf Troll Ork Ember Elementálok Angyal Csontvázak és lichek Naga Titán Árny- és fénylény Kigonó Acél Gólem Aranyszent Alakváltó Démon
Geoa Sárkányok Buros Hüllő Havnot Kőlény Szkulla Karubdisz Siran Ködlény
Alapképességek
Törp - Ásás, érzi az arany szagát Elf - Minden írást ismer Troll - Csak kevés betegség fertőzi, igénytelenség Ork - Igénytelenség, életpontok villámgyors regenerálódása Ember - Fő faj, életpontok gyors regenerációja Tűz elementál - Tűzállóság, szikrapattintás saját testéből Víz elementál - Víz alatti légzés, jég/fagyellenállóság Föld elementál - Veremcsapdák építése, ásás, lapulás Szél elementál - Fagyellenállóság, 2 méteres megkötésű repülés(szintlépés/+1 méter, max:35) Élőholt ember - Nem lélegzik, életpontjai gyorsan regenerálódnak Élőholt elf - Minden írást ismer, nem lélegzik Árny elf - Minden írást ismer, éjszakai láthatatlanság Vér elf - Minden írást ismer Sötét elf - A tűz csak fele annyit sebez rajta Angyal - Minden nyelvet beszél, 3 méteres megkötésű repülés(szintlépés/+1 méter, max:50) Bukott angyal - Nem lélegzik, 3 méteres megkötésű repülés(szintlépés/+1 méter, max:50), minden nyelvet beszél Csontváz - Nem lélegzik, nem beteg Lich - Nem lélegzik, 3 méteres megkötésű repülés (szintlépés/+1 méter, max:40) Naga - Víz alatti légzés, 4 kar, Bármilyen kigonó segítségére van, ha kéri Titán - Egy kézbe vehet kétkezes fegyvert Fénylény - Bármilyen kis nyíláson behatol, bárhova, nappali láthatatlanság Árnylény - Bármilyen kis nyíláson behatol, bárhova, éjjeli láthatatlanság Kigonó - Bármilyen kigonó segítségére van, ha kéri, hüllőlátás, ismerik a naga nyelvet Acél gólem - Sebzés a puszta ökölnek (4), álcázhatja magát trollnak Arany szent - Sebzés a puszta ökölnek (3), minden nyelvet beszél Alakváltó - Hozzá hasonló méretű élőlények alakját képes felvenni, ha már érintkezett velük Démon - 3 méteres megkötésű repülés(szintlépés/+1 méter, max:50), arcvonások korlátolt megváltoztatása.
Választható fajok
Törp
A törpök legengái arról szólnak, hogy egykor ők is elfek voltak, de egy gonosz lény, kit Ctulhu-nak neveztek és Leóról szállt alá, megátkozta őket. Történelmük valóban rejtélyes. Az egyik pillanatban őshazájuk, a Bellatrix még egy üres, sárkányoktól és Geoáktől hemzsegő hegység, a következőben már itt vannak a törpök is egy kész társadalmi rendszerrel. Amikor az elfek idetelepültek és elkezdték kiszorítani őket, a törpök támadást indítottak (Elf-törp háború).
Elf
Az elfek nagyon hasonlítanak az emberekre, magasabbak, hajlékonyabbak és kecsesebbek. A legendák szerint még az ősidőkben az emberek és az elfek közösen győzték le a gonosz vámpírokat. Aztán külön-külön építették ki társadalmukat, az elfek akár az emberek fölé is emelkedhettek volna, de körülbelül 1000 évvel ezelőtt az addig primitívnek tartott törpök megtámadták az elfeket. (Elf-törp háborúk). A háborút az elfek megnyerték, de közben az elf nép több rasszra szakadt nézetei szerint: Sötét elfek, Árny elfek, Vér elfek és Elfek. Mind a négy rassz túl gyenge volt, hogy a többit elnyomja, így kevés kapcsolatott tartva egymással éltek tovább.
Troll
Ork
Az orkok kinézetre az emberek karikatúrái. Ezt értem úgy, hogy nem szépek. Azaz csúnyák. Más szóval élve rondák. Az egyes orkok nagyon jól megkülönböztethetőek , hiszen mindannyiuknak megvannak a jellegzetességie. Egyeseknek a homloka belelóg a szemébe, némelyek minden gond nélkül megrághatja a fülét, míg másoknak a fél arcát elfoglalja az egyik orrlyuka… Mondtam már hogy rondák?
Az orkokat nem is túlságosan kedvelik. Fajuk már a kihalás szélére sodródott, ezt persze elsősorban maguknak köszönhetik, hisz a legtöbbjük szaporodás helyett zsoldosnak, kalóznak, bérgyilkosnak áll…
Ember
Elementálok
Az elementálok olyan élőlények, melyek megpróbálnak azonosulni a négy őselem egyikével. Az elementálok bármelyik elemmel születhetnek, akár két tűzelementál gyermeke is lehet vízelementál, de mágiahasználatuktól függően megváltoztathatják alaptermészetüket. Az elementálok egyértelműen emberszerűek, magasak és arányosak. Szemük színe változik a földelementáloké barna, vízé kék, tűzé vörös, szélé szürke. Bőrük színe is hasonló árnyalatot kap.
Angyal
A bukott angyalok az élőholtak klánjába tartoznak. Sok közülük azért lett bukott angyal, mert angyalként megszállta őket a sötétség, mások már élve is a fekete mágiával foglalkoztak, és így ahelyett, hogy normál élőholtakká váltak volna, bukott angyalokká váltak. Első látásra egy normál élőholt emberre vagy elfre hasonít, de valójában nagy szárnyai is vannak, melyet könnyen el tudnak rejteni egy köpennyel. Általában nagy feketés-vöröses madárszárnyai, vagy a sárkányéhoz hasonlító fekete hártyás szárnyai vannak. Sokszor lehet rajtuk látni rituális jeleket is.
Csontvázak és lichek
A csontvázak és a lichek külön kategóriát alkotnak az élőholtak közt. Nem halnak természetes halált (a többi élőholt ha lassan is, de igen), de nem is születnek többen. Nem olyanok mint az egyszerű élőholtak, kik akármilyen halott lényből születnek. Úgy tartják, hogy 4000 évvel ezelőtt halott harcosok lelkei megpróbáltak megtestesülni. Ugyebár ez valamennyire sikerült is (kinek hogy) – egyesek testi valójuk alapját szerezték vissza (csontváz), másoknak kész vázukat csak a manaenergia tartja össze (lichek – a gyengébbek kedvéért).
A csontvázak emberi csontváznak tűnnek, talán kicsit vastagabbak sárga csontjaik. A lichek csontjai fehérek és normális vastagságúak. Ők képesek repülni is (ilyenkor fehér nyalábok veszik körül főleg deréktől lefele, melyből lábaik alig vehetőek ki.)
Se a csontvázak, sem a lichek nem lélegeznek. Mindkét faj időről időre elvesztik az emlékeiket, körülbelül 4-300 évenként, néhány ritka kivétel talán ritkábban. Rejtély hogy ez miért történik.
Naga
Titán
Árny- és fénylény
Az árny és fénylények a démonok utódai. A démonok „polgárháborújából“ vesztesként kikerülve megváltoztak tulajdonságaik; elvesztették repülési képességüket és testük fizikai anyagának nagy részét. Testüket a velük született mágikus feszültség tartja össze – ennek köszönhetik képességüket, hogy testalakjukat formázni tudják, így akár egy kulcslyukon át is bejuthatnak bárhová. Miután különvált az útjuk a démonokétól az árnylények és fénylények még egyetlen fajba tartoztak. Sokan közülük az éjszakai élet és az árnymágia felé fordultak (árnylények ugyebár), míg mások a szent mágiát és a fényt becsülték (a gyengébbek kedvéért: fénylények). Testük sötét/fényes, arcvonásaik elnagyoltak. Az árnylények képesek az éjszakai láthatatlanságra, míg a fénylények napközben tehetik meg ugyanezt.
Kigonó
Humanoidszerű hüllők, Orion déli dzsungeleiből származnak.Mivel az összes többi értelmes faj melegvérű, a kigonók nagyon összetartóak (tehát kigonóként lényegesen könnyebb rávenni egy másik kigonót, hogy ugyan már segítsen kivégezni a nyomunkban lihegő féltucat bérgyilkost – mint nem kigonóként). A hideget rosszul tűrik, a meleget viszont nagyon jól, a dzsungelben jól rejtőzködnek. Hüllőlátással rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy ha mozdulatlanná dermednek, észreveszik a legkisebb mozgást is. A mágiával hadilábon állnak, Csak a kigonó sámánok értenek hozzá. A kigonóknak nincsenek városaik, csak az Orion déli részén fekvő dzsungelben találhatók meg elzárt falvak.
Acélgólem
Aranyszent
Alakváltó
Démon
A démonok külseje egyértelműen emberi. Arcvonásaikat képesek kissé megváltoztatni, de más alakját nem tudják leutánozni, mint az alakváltók. A démonok külseje mindig azonosul a leghasználatosabb mágiatípusukkal (pl, az árny mágiát használók sötéthajú, sápadt, a tűz mágiát használók, vörös hajú, vörös bőrű démonok). Képesek repülni, de szárnyaik nincsenek, repüléskor látványos aura veszi körül őket, amely szintén mágiájukkal van összefüggésben (árnymágia – füstszerű sötét felhő; tűzmágia – lángcsóvaszerű vörös köd; szent mágia – vakító fénycsóvák). A démonok túlságosan függenek a mágikus feszültségüktől, amennyiben elfogy a manájuk, minden tulajdonságuk a minimumra csökken (faji alap).
Nemválasztható fajokGeoa
Három méteres jetik. Többet nem lehet róluk írni. ÉP-jük 40-150 közti, SP-jük 20-25. Szintén használják őket arénaharcokban,de nem nagyon, mert ritkák. A törpök rendszeresen szelídítik őket, de tenyészteni nem lehet. Havas hegységekben élnek.
Sárkányok
A legendás sárkányok! Ritkák, nagyok, erősek, nagy mancsokkal, nagy szájjal (abban nagy fogakkal). Három fajtájuk ismert: A dzsungelsárkány kisebb, élénkzöld, nincsenek szárnyai, remek úszó. Tekintve, hogy tüzet fújni az őserdőben egyaránt ön- és közveszélyes dolog, a dzsungelsárkánynak nem sajátja ez a bájos képesség. Viszont, hogy azért a sárkánysuliban ne csúfolják szegényt megtanultak helyette mérgetfújni. Ez pedig nagyon erős méreg: körönként – 11 ÉP-t vesz le, s ha túl is éled bénulást okoz a nyelvben (beszélni képtelen leszel) jó ideig. A dzsungelsárkányok hossza általában 4-5 méter, de állítólag láttak már 8 métereset is! Nagyrészt négy lábon közlekednek (mint pl a varánusz) így másfél méter magasak, két lábra állva ennél jóval több 3-3,5 méter magasak is lehetnek. VB-je nem olyan röhejesen nagy mint a többi sárkányé, 20-25. A sárkányok másik két faja, hegyi sárkányokként ismertek: A Nagy Barna hatalmas méretű lomha állat, barna vastag bőre rendkívül értékes és rendkívül sok védelmet nyújt a dögnek! (VB 50-80!!) A Nagy Barna hossza 10-11 méter körüli, mindig két lábon jár, mellső végtagjai ugyan kicsik, de csapni azért még tud velük. Repülni nem tud, szárnyai nincsenek, tüzet viszont fúj rendesen. A Kis Szürke természetesen csak a Nagy Barnához képest kicsi, de még így is megvan jó 5-8 méter. Ez a sárkány tud repülni és tüzet is fúj. Piszkosszürke színű (ha nem mondom hülyén haltok meg)
Buros
Disznószerű emlősök. Na, most ezt úgy képzeljük el, hogy a „disznószerű“ jelzőtől független a méret. Ugyanis a Burosoknak körülbelül a tenyere akkora, mint egy nagyobb malac. Az állat sötétbarna csupasz bőrű, olyan 6-7 méter magasak (az igazság az, hogy szörnyen rossz a testtartásuk, a térdük is általában be van hajlítva, szóval azért valójában nagyobbak…), hatalmas fejjel rendelkeznek, nagy öblös szájjal, benne szórványosan elhelyezkedő fogakkal. A mellső végtagok testükhöz képest aránytalanul hosszúak, aránytalanul nagy tenyérrel (három hosszú ujjuk van), mellyel jól oda tudnak csapni. Sok helyütt élnek, főleg száraz, sivatagos vidékeken, de inkább fogoly állatként lehet találkozni velük (pl arénákban).
Hüllő
A hüllők hasonlítanak a sárkányokra, de nem rendelkeznek azokkal a népszerű tulajdonságokkal, mint például a tűzfújás, mag aztán semmijük sem használható alkimista célra.A fogaik apróak, kevesebb a védelmük is mint a sárkányoknak. Élénkzöld, 3-4-5 méter hosszú állatok.
Havnot
Ezek a négy lábú, tömzsi szélesszájú (ez azt jelenti, hogy sok fog fér bele) ragadozók egész hydruson elterjedtek. Tudni illik róluk, hogy mindent megesznek, tehát esetleges felboncolásuk során érdekes tárgyakra bukkanhatunk.
Kőlény
Olyan „kidobófiú“ típusok. Nagyok, szürkék, kopaszok sok sok izommal. Bőrük nagyon kemény (15 VB). Általában két méter magasak. Vadon nem nagyon élnek, őrző-védő feladatokat látnak el, illetve arénákban gladiátorként szerepelnek
Szkulla
Tengeri szörny. Egy nagy polipszerű dög, amely előszeretettel karol át hajókat. Ilyenkor kaszabolni kell a csápjait (mit lehet tenni?). A mesék szerint egy Szkullának, akár 200 csápja is lehet.
Karubdisz
Vízikígyó. Legfeljebb 22-23 méter hosszúak, lószerű fejük van. Nem üt, de harap. Mérge is van sajna, de nem halálos. Viszont őrültséget okoz, ezután a megmérgezett személy úgy látja, mintha mindenki meg szeretné támadni, agresszivitás, idegbaj… Könnyen gyógyítható, alkimisták által.
Siran
Tengeri szörnyek. Ezek a lények kicsik ahhoz, hogy hajókra támadjanak. 1,5-2 méteresek, négy darab uszonnyal rendelkeznek és csak úszókra támadnak rá.
Ködlény
Az oldal tetejére
|